Πολύ… τρέξιμο θα πρέπει να ρίξουν εκατοντάδες χιλιάδες οδηγοί μέσα στο φθινόπωρο ελέω μνημονίου.
Στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων δίνεται μια τελευταία ευκαιρία να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους: να ασφαλίσουν τα αυτοκίνητά τους αλλά και να τα περάσουν από ΚΤΕΟ μέσα σε ασφυκτικές προθεσμίες. Σε...διαφορετική περίπτωση, θα βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμα που –αθροιστικά- μπορεί να ξεπερνούν τα 400 ευρώ αλλά και «σκληρές» διοικητικές συνέπειες (αφαίρεση διπλώματος, άδειας κυκλοφορίας κλπ).
Τα μνημονιακά μέτρα θα
εξειδικευτούν με δύο υπουργικές αποφάσεις η σύνταξη των οποίων έχει ήδη
ξεκινήσει από τα αρμόδια υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών.
Τα χρονοδιαγράμματα θα
είναι ιδιαίτερα «σφικτά»: Από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Νοέμβριο θα
πρέπει να κλείσουν οι εκκρεμότητες με τα ΚΤΕΟ ενώ τον Οκτώβριο θα
«τρέξουν» οι προθεσμίες και για την ασφάλιση των αυτοκινήτων. Η χρονιά,
θα ολοκληρωθεί βεβαίως με την καταβολή των τελών κυκλοφορίας του 2016
μέχρι το τέλος του χρόνου.
Με δημόσιες
προειδοποιήσεις και μεταβατικές διατάξεις, η κυβέρνηση θέλει να
κινητοποιήσει τους οδηγούς μαζεύοντας ταυτόχρονα «ζεστό χρήμα» στα
ταμεία.
Όσοι δεν έχουν περάσει
από ΚΤΕΟ έχουν ένα «παράθυρο» χρόνου να εκπληρώσουν την υποχρέωσή τους
και να απολαύσουν έκπτωση 50% στο προβλεπόμενο πρόστιμο ενώ στους
οδηγούς που έχουν ανασφάλιστο το όχημά τους, ουσιαστικά τους μένουν
λίγες εβδομάδες για να απευθυνθούν στις ασφαλιστικές εταιρείες.
Το δημόσιο, έχει να
κερδίσει από την ανταπόκριση των οδηγών –πόσο μάλλον όταν ο αριθμός τους
εκτιμάται ότι ξεπερνά τις 600.000- δεδομένου ότι ήδη στα ασφάλιστρα των
αυτοκινήτων έχει επιβληθεί ο αυξημένος φόρος 15% επί των ασφαλίστρων
(σ.σ πολλές εταιρείες τον έχουν απορροφήσει λόγω ανταγωνισμού αλλά αυτό
είναι αδιάφορο για το δημόσιο το οποίο θα εισπράξει ούτως ή άλλως το
ποσό που του αναλογεί).
Η πρόσκληση στα ΚΤΕΟ
Η πρόσκληση στα ΚΤΕΟ,
αφορά στους οδηγούς οι οποίοι μέχρι τη δημοσίευση του μνημονιακού νόμου
(τέθηκε σε ισχύ στις 14 Αυγούστου) είχαν συμπληρώσει περισσότερους από
έξι μήνες από την προθεσμία ελέγχου του οχήματός τους. Στους οδηγούς
αυτούς δίνεται η δυνατότητα να σπεύσουν μέσα σε συγκεκριμένες προθεσμίες
και να πληρώσουν όχι το κανονικό πρόστιμο που προβλέπεται για την πέραν
των έξι μηνών καθυστέρηση (σ.σ το πρόστιμο φτάνει στα 65 ευρώ) αλλά 33
ευρώ. Η «απειλή» όπως περιγράφεται στον νόμο είναι πολύ συγκεκριμένη: «ή
περνάτε από τον ΚΤΕΟ εντός των προθεσμιών και πληρώνετε 33 ευρώ, ή το
πρόστιμο εκτοξεύεται στα 215 ευρώ».
Ποιες είναι όμως οι κρίσιμες ημερομηνίες;
· Έως τις 30
Σεπτεμβρίου, θα πρέπει να σπεύσουν όσοι συμπλήρωσαν την 6μηνη
καθυστέρηση έως τις 30 Ιουνίου του 2014 (σ.σ δηλαδή η προθεσμία αφορά
πρακτικά σε όσους θα έπρεπε να έχουν περάσει τα οχήματά τους από το ΚΤΕΟ
μέχρι το τέλος του 2013)
· Έως τις 31 Οκτωβρίου
θα πρέπει να πάνε όσοι έχασαν το 6μηνο μέσα στο χρονικό διάστημα από την
1η Ιουλίου έως το τέλος του 2014 και
· Έως τις 30 Νοεμβρίου
θα πρέπει να ανταποκριθούν όσοι έχασαν ή θα χάσουν το 6μηνο από τις
αρχές του 2015 έως και τις 14 Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους.
Όσοι χάσουν τις
ημερομηνίες που προαναφέρθηκαν ή όσοι από εδώ και στο εξής αφήνουν
ανέλεγκτα τα οχήματά τους για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των έξι μηνών,
τότε πέραν του πάγιου προστίμου των 65 ευρώ θα πληρώνουν και 150 ευρώ
επιπλέον. Υπάρχει και ένα… κέρδος: όσοι θα κληθούν να πληρώσουν το
πρόσθετο 150άρι, τουλάχιστον θα γλιτώνουν το πρόστιμο των 400 ευρώ που
προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας για όσους εντοπιστούν ύστερα από
έλεγχο να μην έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.
Τα ανασφάλιστα
Ο κύβος ερρίφθη για τα
ανασφάλιστα οχήματα. Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων
Εσόδων ετοιμάζουν ήδη το σχέδιο της απόφασης το οποίο, σύμφωνα με
πληροφορίες, προβλέπει αποσταλεί ηλεκτρονικών ειδοποιητηρίων σε όλους
τους κατόχους ανασφάλιστων οχημάτων μέσα στον Οκτώβριο. Τα ονόματα των
οδηγών που θα ειδοποιηθούν, θα προκύψουν ύστερα από διασταύρωση που θα
γίνει ανάμεσα στην ηλεκτρονική βάση της ΓΓΔΕ (σ.σ περιλαμβάνει
περισσότερα από πέντε εκατομμύρια οχήματα που εμφανίζονται να
κυκλοφορούν με πινακίδες και ως εκ τούτου να έχουν την υποχρέωση
καταβολής τελών κυκλοφορίας) με την ηλεκτρονική βάση της Ένωσης
Ασφαλιστικών Εταιρειών η οποία και εμπεριέχει όλα τα ΙΧ για τα οποία
υπάρχει ενεργή ασφάλεια.
Από τη στιγμή που θα
παραλάβει το ειδοποιητήριο, ο οδηγός θα έχει χρονικό περιθώριο οκτώ
ημερών προκειμένου είτε να δώσει εξηγήσεις (π.χ θα μπορεί να αποδείξει
ότι έχει ασφαλίσει το όχημά του και ότι εκ παραδρομής εμφανίστηκε στον
κατάλογο της ΓΓΔΕ) είτε να επιλέξει μια εταιρεία για να ασφαλίσει το
όχημα. Η ασφάλιση, πέραν του ασφαλίστρου, θα επιβαρύνεται με 250 ευρώ
επιπλέον. Το ποσό θα δίδεται με τη μορφή παραβόλου και θα αποδίδεται
στην ασφαλιστική εταιρεία.
Αν παρέλθει το 8ήμερο
και ο οδηγός δεν ανταποκριθεί, τότε θα αντιμετωπίζει επιπλέον πρόστιμο
500 ευρώ αλλά και τον κίνδυνο επιβολής σειράς διοικητικών συνεπειών οι
οποίες είναι:
· Αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας ικανότητας του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας για 6 μήνες
· Αφαίρεση των πινακίδων
και της άδειας κυκλοφορίας για δύο (2) χρόνια σε περίπτωση ατυχήματος ή
για τρία (3) χρόνια, σε περίπτωση υποτροπής
· Φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο και
· Χρηματική ποινή μέχρι 3.000 ευρώ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου