Δολοφονική απόπειρα κατά του
πληρώματος περιπολικού του Λιμενικού από τουρκική φρεγάτα σημειώθηκε
χθες λίγο έξω από την Ψέριμο. Το τουρκικό σκάφος, όπως μαρτυρούν και οι
φωτογραφίες που επίσης φέρνει κατ’ αποκλειστικότητα στην δημοσιότητα το
defencenet.gr, κινήθηκε πάση δυνάμει κατά του ελληνικού σκάφους
(περιπολικό 070), προσπαθώντας να το εμβολίσει στη μέση. Το ελληνικό
σκάφος διασώθηκε μόνο χάρις στα ανακλαστικά του κυβερνήτη και του
πληρώματός του αφού κατέφερε για λίγα μόλις μέτρα να αποφύγει την πλώρη
της τουρκική φρεγάτας F492 Gemlik (πρώην USS Antrim) κλάσης O.H.Perry, η
οποία κυριολεκτικά θα το έκοβε στα δύο.
Η απίστευτη πρόκληση (αν και πλέον ο αντίπαλος είναι για όλα ικανός και δεν τίθεται θέμα χαρακτηρισμού των προκλήσεων του ως «απίστευτες») σημειώθηκε όταν το ελληνικό περιπολικό παρακολουθώντας έναν ιστιοπλοϊκό αγώνα που ξεκίνησε από την Γαλλία και θα κατέληγε στο τουρκικό λιμάνι του Ντιντίμ, απέναντι από την Ψέριμο, πλησίασε τα τουρκικά χωρικά ύδατα.
Η φρεγάτα F492 Gemlik βλέποντας το ελληνικό σκάφος, να πλησιάζει έφυγε πάση δυνάμει από την άλλη πλευρά του κόλπου και έβαλε πλώρη κατά του περιπολικού με αριθμό 070. Το ελληνικό σκάφος προσπάθησε να επικοινωνήσει στη συχνότητα κινδύνου με την φρεγάτα που κατευθυνόταν εναντίον του, αλλά μάταια. Κανείς δεν απαντούσε και η απόσταση όλο και μίκραινε. Βλέποντας ο κυβερνήτης του σκάφους ότι σε λίγο θα ήταν αργά ξεκίνησε και αυτός πάση δυνάμει ελιγμούς αποφυγής και τελικά τα κατάφερε για λιγότερο από ... 50 μέτρα(!) να αποφύγει τον εμβολισμό.
Στην πρώτη φωτογραφία έχει τραβηχτεί ελάχιστα δευτερόλεπτα μετά την απομάκρυνση του ελληνικού σκάφους και διακρίνονται με σαφήνεια οι πορείες των δύο σκαφών. Εκεί που βρίσκεται η τουρκική φρεγάτα λίγα δευτερόλεπτα πριν ήταν το ελληνικό περιπολικό!
Και δεν πρόκειται για απόπειρα «επακούμβισης» δηλαδή για πλευρικό «σκρινάρισμα» σκαφών που ορισμένες φορές συμβαίνει, μεταξύ των σκαφών Λιμενικού και τουρκικής Ακτοφυλακής σε «καυτές» ζώνες όπως τα Ίμια. Πρόκειται για κανονική απόπειρα εμβολισμού. Στην δεύτερη φωτό φαίνεται το τουρκικό σκάφος να έχει πάρει πορεία καταπάνω του περιπολικού 070!
Από πλευράς ΓΕΕΘΑ (το οποίο ενημέρωθηκε άμεσα για το γεγονός) δεν ανακοινώθηκε τίποτα, ούτε και γενικότερα από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, λόγω της εντολής που έχουν λάβει από το υπουργείο Εξωτερικών να μην δημοσιοποιούν τις τουρκικές προκλήσεις. Αλλά βέβαια τίθεται πλέον και θέμα ρόλου των εκπροσώπων Τύπου των Επιτελείων και αυτοτέλειας του ΥΠΕΘΑ. Ή είναι υπεύθυνοι για την άμυνα της χώρας ή είναι οι "yesmen" του YΠΕΞ. Ας επιλέξουν το ρόλο τους.
Είναι η τρίτη μείζονα τουρκική πρόκληση σε μία εβδομάδα μετά την «κρουαζιέρα» της τουρκικής κορβέτας στον Αργοσαρωνικό και την εικονική προσβολή του Αγαθονησίου.
Είναι ενδεικτικό ότι η Άγκυρα αμέσως μετά το δημοψήφισμα της 11ης Σεπτεμβρίου ξεκίνησε πάλι την τακτική των μείζονων προπκλήσεων.
Πάντως αξίζει να σημειώσουμε τον τρόπο αντίδρασης της Άγκυρας (ποτέ οι Τούρκοι αξιωματικοί δεν προβαίνουν σε τέτοιες ενέργειες αν δεν έχουν έγκριση ή και εντολή ανωτέρων) σε μία απλή προσέγγιση περιπολικού του Λιμενικού στα τουρκικά χωρικά ύδατα που ακόμα και αν συνέβαινε δεν θα ήταν τίποτα περισσότερο από αβλαβής διέλευση σε ένα απομακρυσμένο σημείο κατά την συνοδεία πολιτικών σκαφών, με την ελληνική αντίδραση στις κρουαζιέρες των φρεγατών και κορβετών τους στον Αργοσαρωνικό. Κι όμως: Μια τέτοια ελληνική αντίδραση ειδικά στην περίπτωση που παραβιάζονται οι κανόνες της αβλαβούς διέλευσης θα έστελνε ένα μήνυμα αποφασιστικότητα που θα ήταν αδύνατον να αγνοηθεί από την άλλη πλευρά...
Πηγή defencenet.gr
Η απίστευτη πρόκληση (αν και πλέον ο αντίπαλος είναι για όλα ικανός και δεν τίθεται θέμα χαρακτηρισμού των προκλήσεων του ως «απίστευτες») σημειώθηκε όταν το ελληνικό περιπολικό παρακολουθώντας έναν ιστιοπλοϊκό αγώνα που ξεκίνησε από την Γαλλία και θα κατέληγε στο τουρκικό λιμάνι του Ντιντίμ, απέναντι από την Ψέριμο, πλησίασε τα τουρκικά χωρικά ύδατα.
Η φρεγάτα F492 Gemlik βλέποντας το ελληνικό σκάφος, να πλησιάζει έφυγε πάση δυνάμει από την άλλη πλευρά του κόλπου και έβαλε πλώρη κατά του περιπολικού με αριθμό 070. Το ελληνικό σκάφος προσπάθησε να επικοινωνήσει στη συχνότητα κινδύνου με την φρεγάτα που κατευθυνόταν εναντίον του, αλλά μάταια. Κανείς δεν απαντούσε και η απόσταση όλο και μίκραινε. Βλέποντας ο κυβερνήτης του σκάφους ότι σε λίγο θα ήταν αργά ξεκίνησε και αυτός πάση δυνάμει ελιγμούς αποφυγής και τελικά τα κατάφερε για λιγότερο από ... 50 μέτρα(!) να αποφύγει τον εμβολισμό.
Στην πρώτη φωτογραφία έχει τραβηχτεί ελάχιστα δευτερόλεπτα μετά την απομάκρυνση του ελληνικού σκάφους και διακρίνονται με σαφήνεια οι πορείες των δύο σκαφών. Εκεί που βρίσκεται η τουρκική φρεγάτα λίγα δευτερόλεπτα πριν ήταν το ελληνικό περιπολικό!
Και δεν πρόκειται για απόπειρα «επακούμβισης» δηλαδή για πλευρικό «σκρινάρισμα» σκαφών που ορισμένες φορές συμβαίνει, μεταξύ των σκαφών Λιμενικού και τουρκικής Ακτοφυλακής σε «καυτές» ζώνες όπως τα Ίμια. Πρόκειται για κανονική απόπειρα εμβολισμού. Στην δεύτερη φωτό φαίνεται το τουρκικό σκάφος να έχει πάρει πορεία καταπάνω του περιπολικού 070!
Από πλευράς ΓΕΕΘΑ (το οποίο ενημέρωθηκε άμεσα για το γεγονός) δεν ανακοινώθηκε τίποτα, ούτε και γενικότερα από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, λόγω της εντολής που έχουν λάβει από το υπουργείο Εξωτερικών να μην δημοσιοποιούν τις τουρκικές προκλήσεις. Αλλά βέβαια τίθεται πλέον και θέμα ρόλου των εκπροσώπων Τύπου των Επιτελείων και αυτοτέλειας του ΥΠΕΘΑ. Ή είναι υπεύθυνοι για την άμυνα της χώρας ή είναι οι "yesmen" του YΠΕΞ. Ας επιλέξουν το ρόλο τους.
Είναι η τρίτη μείζονα τουρκική πρόκληση σε μία εβδομάδα μετά την «κρουαζιέρα» της τουρκικής κορβέτας στον Αργοσαρωνικό και την εικονική προσβολή του Αγαθονησίου.
Είναι ενδεικτικό ότι η Άγκυρα αμέσως μετά το δημοψήφισμα της 11ης Σεπτεμβρίου ξεκίνησε πάλι την τακτική των μείζονων προπκλήσεων.
Πάντως αξίζει να σημειώσουμε τον τρόπο αντίδρασης της Άγκυρας (ποτέ οι Τούρκοι αξιωματικοί δεν προβαίνουν σε τέτοιες ενέργειες αν δεν έχουν έγκριση ή και εντολή ανωτέρων) σε μία απλή προσέγγιση περιπολικού του Λιμενικού στα τουρκικά χωρικά ύδατα που ακόμα και αν συνέβαινε δεν θα ήταν τίποτα περισσότερο από αβλαβής διέλευση σε ένα απομακρυσμένο σημείο κατά την συνοδεία πολιτικών σκαφών, με την ελληνική αντίδραση στις κρουαζιέρες των φρεγατών και κορβετών τους στον Αργοσαρωνικό. Κι όμως: Μια τέτοια ελληνική αντίδραση ειδικά στην περίπτωση που παραβιάζονται οι κανόνες της αβλαβούς διέλευσης θα έστελνε ένα μήνυμα αποφασιστικότητα που θα ήταν αδύνατον να αγνοηθεί από την άλλη πλευρά...
Πηγή defencenet.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου