Δημοσιεύουμε αυτούσια
επιστολή των Εθελοντών Μακράς Διάρκειας μετά τα νέα δεδομένα που
προέκυψαν από το νομοσχέδιο περί ιεραρχίας και προαγωγών του υπουργείου
εθνικής Αμύνης:
«Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε σχετικά με μια κατηγορία εργαζομένων που προσελήφθησαν στις ένοπλες δυνάμεις από το 1985 με όνειρο ένα καλύτερο αύριο για αυτούς και τις οικογένειες τους.
Αναφερόμαστε στους Οπλίτες Πενταετούς Υπηρεσίας (Ο.Π.Υ.) και μετέπειτα Εθελοντών Πενταετούς Υπηρεσίας (Ε.Π.Υ.) που αποτελούν την μετάβαση των ενόπλων δυνάμεων στον επαγγελματικό σύγχρονο στρατό. Μετά τα πέντε έτη στην υπηρεσία ονομάζονται Ε.Μ.Θ.
Αναντίρρητα, ως οι πρώτοι σε αυτό τον θεσμό δεχθήκαμε την καχυποψία των μονίμων συναδέλφων μας. Επίσης , οι διαταγές που μας διέπαν ήταν ασαφείς και χρησιμοποιούνταν από τους ανωτέρους μας κατά συνθήκη. Για παράδειγμα, ενώ ήμασταν υπαξιωματικοί, άλλες φορές μας χρησιμοποιούσαν ως στρατεύσιμους και άλλες φορές ως υπαξιωματικούς. Εξάλλου και ενώ όλοι οι στρατιωτικοί όπως οι συνοριοφύλακες και οι ειδικοί φρουροί τα πέντε έτη υπηρεσίας που διάνυσαν ασφαλιστικά στο ΙΚΑ αναγνωρίζονται σαν έτη δημόσιας υπηρεσίας σύμφωνα με το αρθρ 2 παρ 4β ! του Ν3234/2004, στους Ε.Μ.Θ. δεν συνέβη κάτι ανάλογο, έτσι εντάσσουν τους Ε.Μ.Θ. στο καθεστώς της διαδοχικής ασφάλισης σύμφωνα με το άρθρ 7 παρ 1 του Ν3257/2004 (σημαντικό είναι το θέμα της μη αναγνώρισης του πλασματικού χρόνου υπηρεσίας των καταδρομέων-εκκαθαριστών ναρκοπεδίων ο οποίος δεν αναγνωρίζεται από το ΙΚΑ λόγω έλλειψης νομοθεσίας). Τέλος σε όλα αυτά τα έτη υπηρεσίας έχουν αλλάξει τα διακριτικά των υπαξιωματικών ΕΜΘ δύο φορές ώστε να διακρίνονται από τους ομοιόβαθμούς τους υπαξιωματικούς παραγωγικών σχολών. Παρά λοιπόν αυτών των αντιξοοτήτων εργαζόμαστε αγόγγυστα και εκτελούμε πρόθυμα και άνευ αντιλογίας τις διαταγές των ανωτέρων μας όπως ακριβώς είχαμε ορκιστεί αντίστοιχα η κάθε σειρά. Εξάλλου νιώθουμε την ανάγκη να σας πληροφορήσουμε ότι τα αιτήματα μας δεν είναι οικονομικά αλλά ούτε θα διαταράξουν την ομαλή λειτουργία των ενόπλων δυνάμεων. Τα αιτήματα μας είναι ηθικά.
ΒΑΣΙΚΟ ΑΙΤΗΜΑ: Η ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΜΘ ΠΟΥ ΠΡΟΣΕΛΗΦΘΗΣΑΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΑΠΟ ΤΟ 1985 ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥΣ ΟΠΩΣ ΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΡΙΩΝ ΤΟΥ Ν705/1977 ΠΟΥ ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΜΕ ΤΟΝ Ν1848/1989 ΑΡΘΡ 13 ΠΑΡ 4,5 ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΤΩΝ Ε.Μ.Θ. , ΜΕ ΤΟΥΣ Ν2109/1992 ΑΡΘΡ 22, Ν3257/2004 ΑΡΘΡ 13 ,ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΘΕΣΜΟ ΑΛΛΑ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥ. ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΑΡΙΘΜΟ ΕΜΘ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ.
1 Μονιμοποίηση . Είμαστε οι μόνοι στρατιωτικοί που δεν απολαμβάνουν το αγαθό της μονιμότητας.: Υπαξιωματικοί παραγωγικών σχολών , Εθελοντές οπλίτες (ανακαταταγέντες), Εθελόντριες του ν. 705/1977, ΕΠΟΠ., όλες οι παραπάνω κατηγορίες υπαξιωματικών μετά από κάποια έτη παραμονής στο στράτευμα μονιμοποιούνται. Οι Ε.Μ.Θ. είναι η μόνη κατηγορία στρατιωτικών που ενώ διανύουν το 24 έτος υπηρεσίας, οι παλαιότεροι και παρόλο που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του στρατεύματος δεν είναι μόνιμοι. (προσληφθέντες αρχικά το 1985 στο Στρατό Ξηράς και από! το 1990 στο Πολεμικό ναυτικό και Πολεμική Αεροπορία έως το 2000) Ενώ οι κατά πολύ νεότεροί μας ΕΠΟΠ μονιμοποιούνται μετά από(7) επτά έτη υπηρεσίας σύμφωνα με τον Ν 3036/2002 του αρθρ 8 (οι πρώτοι προσελήφθησαν το 2001 με το Ν2936/2001, αρχικά μονιμοποιούνταν σύμφωνα με τον Ν2936/2001 αρθρ5 παρ 1 μετά από 10 έτη υπηρεσίας.). Οι Εθελοντές οπλίτες ενταχθήκαμε στον θεσμό των ΕΜΘ ύστερα από πέντε έτη υπηρεσίας. Αυτήν την στιγμή βρισκόμαστε σε καθεστώς ειδικής μονιμότητας και ονομαζόμαστε Εθελοντές Μακράς Θητείας. Με άλλα λόγια μέσα από αυτό το γεγονός και σε συνδυασμό με τις μεταθέσεις που υπάρχουν εργαζόμαστε υπο την πίεση της απόλυσης και της μετάθεσης και όχι με μεράκι και ζήλο. Επίσης πιστεύουμε ότι εδώ και 25 χρόνια έχουμε αποδείξει τον επαγγελματισμό μας και την κατάρτιση μας και αυτό το καθεστώς δοκιμαστικής περιόδου εδώ και 25 χρόνια μας αδικεί κατάφορα. Οι περισσότεροι από εμάς κατέχουν νευραλγικές θέσεις και καθημερινώς διαχειριζόμαστε δύσκολες καταστάσεις. Από το εν λόγω μέτρο δεν θα επιβαρυνθεί το ελληνικό δημόσιο, λόγω του ότι μισθολογικά λαμβάνουμε τις αποδοχές των μόνιμων εν’ ενεργεία συναδέλφων. Επίσης ασφαλιστικά εντασσόμαστε στην συνταξιοδοτική προστασία του δημοσίου.
2 Βαθμολογική εξέλιξη όπως αυτών των εθελοντριών του Ν705/1977 και των εθελοντών οπλιτών συνάδελφων μας που προσλαμβάνονταν έως το 1989. Γιατί πιστεύουμε ότι η επαγγελματική εμπειρία και ωριμότητα που έχουμε ύστερα από 25 έτη υπηρεσίας μας κάνει περισσότερο από ποτέ έτοιμους να αναλάβουμε καινούργια καθήκοντα. Δεν ζητάμε να διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία των Ε.Δ αφού δεν θέλουμε να εξομοιωθούμε με τους συναδέλφους μας των παραγωγικών σχολών, απλώς θέλουμε να εξομοιωθούμε με τους ανακαταταγείς συναδέλφους μας και τις εθελόντριες του Ν705/1977 ! που ήταν ΕΜΘ σύμφωνα με το Ν1848/1989 αρθρ 13 παρ 4,5 και με τους νόμους Ν2109/1992 αρθρ 22, Ν3257/2004 αρθρ 13 ,όχι μόνο βγαίνουν από τον εν λόγω θεσμό αλλά λαμβάνουν και βαθμολογική εξέλιξη αξιωματικού. Εξάλλου οι ΕΜΘ έχουμε ξεχωριστή επετηρίδα και οι οργανικές θέσεις των βαθμών που λαμβάνουμε είναι κατοχυρωμένες. Επίσης θα θέλαμε να αναφερθούμε στο οικονομικό κομμάτι του εν λόγο μέτρου που θα είναι μηδενικό αφού ούτος η άλλος μισθολογικά λαμβάνουμε τις αποδοχές τον μονίμων συναδέλφων μας σύμφωνα με τα έτη υπηρεσίας και όχι σύμφωνα με το βαθμό που φέρουμε.
3 Ανάλογη βαθμολογική εξέλιξη των ΕΜΘ αποφοίτων ΑΕΙ και ΤΕΙ όπως αυτών των παραγωγικών σχολών των υπαξιωματικών. Παρόλο που πολλοί από τους Ε.Μ.Θ. είναι τελειόφοιτοι ΑΕΙ ή ΤΕΙ, που λογίζονται απόφοιτοι Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων Ν.2916/2001, δεν τους δίνεται η δυνατότητα περαιτέρω βαθμολογικής εξέλιξης, παρόλο που οι Παραγωγικές Σχολές των υπαξιωματικών (Διετούς φοίτησης) μόλις τα τελευταία χρόνια λογίζονται Ανώτερες. Επίσης μέχρι το 1991 πολλοί υπαξιωματικοί που εισήχθησαν στις παραγωγικές σχολές των υπαξιωματικών ήταν απόφοιτοι δÎ! υτέρας τάξης λυκείου και για την εισαγωγή τους στις εν λόγω σχολές διαγωνίζονταν σε μαθήματα της Γ Γυμνασίου, μόλις το 1992 οι εν λόγω σχολές εισήχθησαν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Ενώ όλοι οι ΕΜΘ είναι απόφοιτοι Λυκείων.
4 . Μεταθέσεις. Στον Ν.2936/2001, άρθρο 15 παράγραφο 4 γράφει: ΄΄Οι ήδη υπάρχουσες και πληρωθείσες οργανικές θέσεις εθελοντών πενταετούς υπηρεσίας-εθελοντών μακράς θητείας (Ε.Π.Υ-Ε.Μ.Θ) καθίστανται προσωποπαγείς, καταργούμενες με την καθ’ οιονδήποτε τρόπο έξοδο των ήδη υπηρετούντων από την ενεργό υπηρεσία του στρατεύματος.’’ Παρόλα αυτά εμείς εως σήμερα τοποθετούμαστε με μεταθέσεις προς κάλυψη οργανικών θέσεων, όπως αυτές προβλέπονται από το εκάστοτε οργανόγραμμα με βάση τον βαθμό και την ειδικότητα καθιστώντας την παραπάνω πρόβλεψη του νομοθέτη ανενεργή χωρίς να γνωρίζουμε το γιατί.
Επίσης στο Π.Δ 21/1991, όπως αυτό τροποποιήθηκε με το Π.Δ 44/2003, καθορίζεται πως οι μεταθέσεις των Εθελοντών Μακράς Θητείας διέπονται με τις ίδιες διατάξεις των μονίμων συναδέλφων τους. Εμείς παρόλα αυτά παρατηρούμε ότι οι μεταθέσεις μας εκδίδονται αποκλειστικά με βάση τις ειδικότητες μας και καλύπτουμε οργανικές θέσεις μόνο της ειδικότητας όπως αυτές εμφανίζονται στο εκάστοτε οργανόγραμμα, ενώ αντίστοιχα οι μεταθέσεις των μονίμων συναδέλφων μας διαχωρίζονται μόνο σε διοικητικούς και τεχνικούς, πράγμα που δεν καθιστά για αυτούς περιοÏ! ισμένη την δυνατότητα μεταθέσεων σε στρατιωτικές μονάδες του εσωτερικού, αντίθετα με εμάς που ως γνώμονας λαμβάνετε η ύπαρξη οργανικής θέσης για συγκεκριμένη ειδικότητα (αν φυσικά δεν έχει καλυφθεί η αντίστοιχη θέση από κάποιον άλλον).
5 Εκτός όλων των παραπάνω θεσμικών αιτημάτων, θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε, μέσα στο κλίμα περικοπής επιδομάτων των δημοσίων υπαλλήλων που έχει δημιουργηθεί, ότι ο μισθός ενός υπαξιωματικού των ενόπλων δυνάμεων αποτελείτε περί το 50% από επιδόματα η περικοπή των οποίων θα μας φέρει σε εξαιρετικά δυσχερή θέση, μιας και όπως είναι γνωστό αποτελούμε μια ιδιαίτερη επαγγελματική κατηγορία συνέπεια της οποίας είμαστε συνεχώς μετακινούμενοι ανά την επικράτεια (μέσω των μεταθέσεων) μέχρι το τέλος του εργασιακού μας βίου, πράγμα το οποίο μας εÎ! αναγκάσει στην συνεχή ενοικίαση κατοικιών, γεγονός που μειώνει αισθητά τα (περιορισμένα έτσι και αλλιώς) εισοδήματα μας ειδικά σε κάποιους από εμάς μια μικρή περικοπή θα θέσει πρόβλημα ακόμα και επιβίωσης (αφού η συνεχή μετακίνηση μας, κυρίως σε παραμεθόριες περιοχές, στερεί το δικαίωμα των συζύγων μας να εργασθούν στον ιδιωτικό τομέα, εδώ οι ντόπιοι δυσκολεύονται να βρουν εργασία οι σύζυγοι μας θα τα καταφέρουν; Αλλά και να τα καταφέρουν στην επόμενη μετάθεση τι θα κάνουμε;). Για την διαπίστωση του όγκου που καταλαμβάνουν τα επιδόματα στον μισθό μας σας υποβάλλουμε φωτοαντίγραφο φακέλου μισθοδοσίας.
Τελειώνοντας, ελπίζουμε ότι τα αιτήματα μας θα βρουν θετική αντιμετώπιση γιατί γνωρίζεται την προσφορά μας και τις ιδιαίτερες συνθήκες εκτέλεσης των καθηκόντων μας. Θεωρούμε ότι τα αιτήματα μας μπορούν να χαρακτηρισθούν καθαρά ΗΘΙΚΑ και όχι ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ . Δεν ζητάμε εξομοίωση με τους συναδέλφους μας των παραγωγικών σχολών, απλά προσπαθούμε να επιτύχουμε την αξιοπρέπεια στην εργασία καθώς και την στρατιωτική μας υπόσταση».
Υ.Γ Η νομοθεσία που διέπει τους ΟΠΥ, ΕΠΥ, ΕΜΘ είναι: Ν1513/1985, Ν1848/1989, ΠΔ 21/1991, ΠΔ44/2003
Πηγή defencenet.gr
«Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε σχετικά με μια κατηγορία εργαζομένων που προσελήφθησαν στις ένοπλες δυνάμεις από το 1985 με όνειρο ένα καλύτερο αύριο για αυτούς και τις οικογένειες τους.
Αναφερόμαστε στους Οπλίτες Πενταετούς Υπηρεσίας (Ο.Π.Υ.) και μετέπειτα Εθελοντών Πενταετούς Υπηρεσίας (Ε.Π.Υ.) που αποτελούν την μετάβαση των ενόπλων δυνάμεων στον επαγγελματικό σύγχρονο στρατό. Μετά τα πέντε έτη στην υπηρεσία ονομάζονται Ε.Μ.Θ.
Αναντίρρητα, ως οι πρώτοι σε αυτό τον θεσμό δεχθήκαμε την καχυποψία των μονίμων συναδέλφων μας. Επίσης , οι διαταγές που μας διέπαν ήταν ασαφείς και χρησιμοποιούνταν από τους ανωτέρους μας κατά συνθήκη. Για παράδειγμα, ενώ ήμασταν υπαξιωματικοί, άλλες φορές μας χρησιμοποιούσαν ως στρατεύσιμους και άλλες φορές ως υπαξιωματικούς. Εξάλλου και ενώ όλοι οι στρατιωτικοί όπως οι συνοριοφύλακες και οι ειδικοί φρουροί τα πέντε έτη υπηρεσίας που διάνυσαν ασφαλιστικά στο ΙΚΑ αναγνωρίζονται σαν έτη δημόσιας υπηρεσίας σύμφωνα με το αρθρ 2 παρ 4β ! του Ν3234/2004, στους Ε.Μ.Θ. δεν συνέβη κάτι ανάλογο, έτσι εντάσσουν τους Ε.Μ.Θ. στο καθεστώς της διαδοχικής ασφάλισης σύμφωνα με το άρθρ 7 παρ 1 του Ν3257/2004 (σημαντικό είναι το θέμα της μη αναγνώρισης του πλασματικού χρόνου υπηρεσίας των καταδρομέων-εκκαθαριστών ναρκοπεδίων ο οποίος δεν αναγνωρίζεται από το ΙΚΑ λόγω έλλειψης νομοθεσίας). Τέλος σε όλα αυτά τα έτη υπηρεσίας έχουν αλλάξει τα διακριτικά των υπαξιωματικών ΕΜΘ δύο φορές ώστε να διακρίνονται από τους ομοιόβαθμούς τους υπαξιωματικούς παραγωγικών σχολών. Παρά λοιπόν αυτών των αντιξοοτήτων εργαζόμαστε αγόγγυστα και εκτελούμε πρόθυμα και άνευ αντιλογίας τις διαταγές των ανωτέρων μας όπως ακριβώς είχαμε ορκιστεί αντίστοιχα η κάθε σειρά. Εξάλλου νιώθουμε την ανάγκη να σας πληροφορήσουμε ότι τα αιτήματα μας δεν είναι οικονομικά αλλά ούτε θα διαταράξουν την ομαλή λειτουργία των ενόπλων δυνάμεων. Τα αιτήματα μας είναι ηθικά.
ΒΑΣΙΚΟ ΑΙΤΗΜΑ: Η ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΜΘ ΠΟΥ ΠΡΟΣΕΛΗΦΘΗΣΑΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΑΠΟ ΤΟ 1985 ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥΣ ΟΠΩΣ ΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΡΙΩΝ ΤΟΥ Ν705/1977 ΠΟΥ ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΜΕ ΤΟΝ Ν1848/1989 ΑΡΘΡ 13 ΠΑΡ 4,5 ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΤΩΝ Ε.Μ.Θ. , ΜΕ ΤΟΥΣ Ν2109/1992 ΑΡΘΡ 22, Ν3257/2004 ΑΡΘΡ 13 ,ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΘΕΣΜΟ ΑΛΛΑ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥ. ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΑΡΙΘΜΟ ΕΜΘ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ.
1 Μονιμοποίηση . Είμαστε οι μόνοι στρατιωτικοί που δεν απολαμβάνουν το αγαθό της μονιμότητας.: Υπαξιωματικοί παραγωγικών σχολών , Εθελοντές οπλίτες (ανακαταταγέντες), Εθελόντριες του ν. 705/1977, ΕΠΟΠ., όλες οι παραπάνω κατηγορίες υπαξιωματικών μετά από κάποια έτη παραμονής στο στράτευμα μονιμοποιούνται. Οι Ε.Μ.Θ. είναι η μόνη κατηγορία στρατιωτικών που ενώ διανύουν το 24 έτος υπηρεσίας, οι παλαιότεροι και παρόλο που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του στρατεύματος δεν είναι μόνιμοι. (προσληφθέντες αρχικά το 1985 στο Στρατό Ξηράς και από! το 1990 στο Πολεμικό ναυτικό και Πολεμική Αεροπορία έως το 2000) Ενώ οι κατά πολύ νεότεροί μας ΕΠΟΠ μονιμοποιούνται μετά από(7) επτά έτη υπηρεσίας σύμφωνα με τον Ν 3036/2002 του αρθρ 8 (οι πρώτοι προσελήφθησαν το 2001 με το Ν2936/2001, αρχικά μονιμοποιούνταν σύμφωνα με τον Ν2936/2001 αρθρ5 παρ 1 μετά από 10 έτη υπηρεσίας.). Οι Εθελοντές οπλίτες ενταχθήκαμε στον θεσμό των ΕΜΘ ύστερα από πέντε έτη υπηρεσίας. Αυτήν την στιγμή βρισκόμαστε σε καθεστώς ειδικής μονιμότητας και ονομαζόμαστε Εθελοντές Μακράς Θητείας. Με άλλα λόγια μέσα από αυτό το γεγονός και σε συνδυασμό με τις μεταθέσεις που υπάρχουν εργαζόμαστε υπο την πίεση της απόλυσης και της μετάθεσης και όχι με μεράκι και ζήλο. Επίσης πιστεύουμε ότι εδώ και 25 χρόνια έχουμε αποδείξει τον επαγγελματισμό μας και την κατάρτιση μας και αυτό το καθεστώς δοκιμαστικής περιόδου εδώ και 25 χρόνια μας αδικεί κατάφορα. Οι περισσότεροι από εμάς κατέχουν νευραλγικές θέσεις και καθημερινώς διαχειριζόμαστε δύσκολες καταστάσεις. Από το εν λόγω μέτρο δεν θα επιβαρυνθεί το ελληνικό δημόσιο, λόγω του ότι μισθολογικά λαμβάνουμε τις αποδοχές των μόνιμων εν’ ενεργεία συναδέλφων. Επίσης ασφαλιστικά εντασσόμαστε στην συνταξιοδοτική προστασία του δημοσίου.
2 Βαθμολογική εξέλιξη όπως αυτών των εθελοντριών του Ν705/1977 και των εθελοντών οπλιτών συνάδελφων μας που προσλαμβάνονταν έως το 1989. Γιατί πιστεύουμε ότι η επαγγελματική εμπειρία και ωριμότητα που έχουμε ύστερα από 25 έτη υπηρεσίας μας κάνει περισσότερο από ποτέ έτοιμους να αναλάβουμε καινούργια καθήκοντα. Δεν ζητάμε να διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία των Ε.Δ αφού δεν θέλουμε να εξομοιωθούμε με τους συναδέλφους μας των παραγωγικών σχολών, απλώς θέλουμε να εξομοιωθούμε με τους ανακαταταγείς συναδέλφους μας και τις εθελόντριες του Ν705/1977 ! που ήταν ΕΜΘ σύμφωνα με το Ν1848/1989 αρθρ 13 παρ 4,5 και με τους νόμους Ν2109/1992 αρθρ 22, Ν3257/2004 αρθρ 13 ,όχι μόνο βγαίνουν από τον εν λόγω θεσμό αλλά λαμβάνουν και βαθμολογική εξέλιξη αξιωματικού. Εξάλλου οι ΕΜΘ έχουμε ξεχωριστή επετηρίδα και οι οργανικές θέσεις των βαθμών που λαμβάνουμε είναι κατοχυρωμένες. Επίσης θα θέλαμε να αναφερθούμε στο οικονομικό κομμάτι του εν λόγο μέτρου που θα είναι μηδενικό αφού ούτος η άλλος μισθολογικά λαμβάνουμε τις αποδοχές τον μονίμων συναδέλφων μας σύμφωνα με τα έτη υπηρεσίας και όχι σύμφωνα με το βαθμό που φέρουμε.
3 Ανάλογη βαθμολογική εξέλιξη των ΕΜΘ αποφοίτων ΑΕΙ και ΤΕΙ όπως αυτών των παραγωγικών σχολών των υπαξιωματικών. Παρόλο που πολλοί από τους Ε.Μ.Θ. είναι τελειόφοιτοι ΑΕΙ ή ΤΕΙ, που λογίζονται απόφοιτοι Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων Ν.2916/2001, δεν τους δίνεται η δυνατότητα περαιτέρω βαθμολογικής εξέλιξης, παρόλο που οι Παραγωγικές Σχολές των υπαξιωματικών (Διετούς φοίτησης) μόλις τα τελευταία χρόνια λογίζονται Ανώτερες. Επίσης μέχρι το 1991 πολλοί υπαξιωματικοί που εισήχθησαν στις παραγωγικές σχολές των υπαξιωματικών ήταν απόφοιτοι δÎ! υτέρας τάξης λυκείου και για την εισαγωγή τους στις εν λόγω σχολές διαγωνίζονταν σε μαθήματα της Γ Γυμνασίου, μόλις το 1992 οι εν λόγω σχολές εισήχθησαν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Ενώ όλοι οι ΕΜΘ είναι απόφοιτοι Λυκείων.
4 . Μεταθέσεις. Στον Ν.2936/2001, άρθρο 15 παράγραφο 4 γράφει: ΄΄Οι ήδη υπάρχουσες και πληρωθείσες οργανικές θέσεις εθελοντών πενταετούς υπηρεσίας-εθελοντών μακράς θητείας (Ε.Π.Υ-Ε.Μ.Θ) καθίστανται προσωποπαγείς, καταργούμενες με την καθ’ οιονδήποτε τρόπο έξοδο των ήδη υπηρετούντων από την ενεργό υπηρεσία του στρατεύματος.’’ Παρόλα αυτά εμείς εως σήμερα τοποθετούμαστε με μεταθέσεις προς κάλυψη οργανικών θέσεων, όπως αυτές προβλέπονται από το εκάστοτε οργανόγραμμα με βάση τον βαθμό και την ειδικότητα καθιστώντας την παραπάνω πρόβλεψη του νομοθέτη ανενεργή χωρίς να γνωρίζουμε το γιατί.
Επίσης στο Π.Δ 21/1991, όπως αυτό τροποποιήθηκε με το Π.Δ 44/2003, καθορίζεται πως οι μεταθέσεις των Εθελοντών Μακράς Θητείας διέπονται με τις ίδιες διατάξεις των μονίμων συναδέλφων τους. Εμείς παρόλα αυτά παρατηρούμε ότι οι μεταθέσεις μας εκδίδονται αποκλειστικά με βάση τις ειδικότητες μας και καλύπτουμε οργανικές θέσεις μόνο της ειδικότητας όπως αυτές εμφανίζονται στο εκάστοτε οργανόγραμμα, ενώ αντίστοιχα οι μεταθέσεις των μονίμων συναδέλφων μας διαχωρίζονται μόνο σε διοικητικούς και τεχνικούς, πράγμα που δεν καθιστά για αυτούς περιοÏ! ισμένη την δυνατότητα μεταθέσεων σε στρατιωτικές μονάδες του εσωτερικού, αντίθετα με εμάς που ως γνώμονας λαμβάνετε η ύπαρξη οργανικής θέσης για συγκεκριμένη ειδικότητα (αν φυσικά δεν έχει καλυφθεί η αντίστοιχη θέση από κάποιον άλλον).
5 Εκτός όλων των παραπάνω θεσμικών αιτημάτων, θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε, μέσα στο κλίμα περικοπής επιδομάτων των δημοσίων υπαλλήλων που έχει δημιουργηθεί, ότι ο μισθός ενός υπαξιωματικού των ενόπλων δυνάμεων αποτελείτε περί το 50% από επιδόματα η περικοπή των οποίων θα μας φέρει σε εξαιρετικά δυσχερή θέση, μιας και όπως είναι γνωστό αποτελούμε μια ιδιαίτερη επαγγελματική κατηγορία συνέπεια της οποίας είμαστε συνεχώς μετακινούμενοι ανά την επικράτεια (μέσω των μεταθέσεων) μέχρι το τέλος του εργασιακού μας βίου, πράγμα το οποίο μας εÎ! αναγκάσει στην συνεχή ενοικίαση κατοικιών, γεγονός που μειώνει αισθητά τα (περιορισμένα έτσι και αλλιώς) εισοδήματα μας ειδικά σε κάποιους από εμάς μια μικρή περικοπή θα θέσει πρόβλημα ακόμα και επιβίωσης (αφού η συνεχή μετακίνηση μας, κυρίως σε παραμεθόριες περιοχές, στερεί το δικαίωμα των συζύγων μας να εργασθούν στον ιδιωτικό τομέα, εδώ οι ντόπιοι δυσκολεύονται να βρουν εργασία οι σύζυγοι μας θα τα καταφέρουν; Αλλά και να τα καταφέρουν στην επόμενη μετάθεση τι θα κάνουμε;). Για την διαπίστωση του όγκου που καταλαμβάνουν τα επιδόματα στον μισθό μας σας υποβάλλουμε φωτοαντίγραφο φακέλου μισθοδοσίας.
Τελειώνοντας, ελπίζουμε ότι τα αιτήματα μας θα βρουν θετική αντιμετώπιση γιατί γνωρίζεται την προσφορά μας και τις ιδιαίτερες συνθήκες εκτέλεσης των καθηκόντων μας. Θεωρούμε ότι τα αιτήματα μας μπορούν να χαρακτηρισθούν καθαρά ΗΘΙΚΑ και όχι ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ . Δεν ζητάμε εξομοίωση με τους συναδέλφους μας των παραγωγικών σχολών, απλά προσπαθούμε να επιτύχουμε την αξιοπρέπεια στην εργασία καθώς και την στρατιωτική μας υπόσταση».
Υ.Γ Η νομοθεσία που διέπει τους ΟΠΥ, ΕΠΥ, ΕΜΘ είναι: Ν1513/1985, Ν1848/1989, ΠΔ 21/1991, ΠΔ44/2003
Πηγή defencenet.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου