Κυριακή 12 Απριλίου 2020

0 Ενώ ασχολούμαστε με τον ιό ξεκίνησαν την πώληση του λιμανιού του Ηρακλείου και άλλων 3! (έγγραφα)


Ενώ ασχολούμαστε με τον ιό ξεκίνησαν την πώληση του λιμανιού του Ηρακλείου και άλλων 3! (έγγραφα)





Εν μέσω κορονοϊού η κυβέρνηση, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ ξεκίνησε τις διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση 4 λιμανιών, του Ηρακλείου, της Αλεξανδρούπολης, του Βόλου και της Ηγουμενίτσας!




Μας λένε ότι έχουμε πόλεμο, μας θέλουν “ενωμένους”, επιμένουν να μην ακούγονται διαφορετικές φωνές, στο όνομα του “κοινού εχθρού”, αλλά αυτοί συνεχίζουν τις καταστροφικές πολιτικές τους! Εν μέσω λοιπόν κορονοϊού η κυβέρνηση, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ ξεκίνησε τις διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση 4 λιμανιών, του Ηρακλείου, της Αλεξανδρούπολης, του Βόλου και της Ηγουμενίτσας!

Έτσι στις 31 Μαρτίου δημοσίευσε στην επίσημη σελίδα του την πρόσκληση υποβολής προσφοράς για πρόσληψη Συμβούλου σύνταξης έκθεσης οικονομικού ελέγχου σε σχέση με το έργο αξιοποίησης των 10 Λιμένων. Το έργο αφορά στην ιδιωτικοποίηση των Οργανισμών Λιμένων Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου και Βόλου με τη μορφή πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών.

“Το ΤΑΙΠΕΔ σκοπεύει να προχωρήσει στην εκμετάλλευση των λιμανιών, Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου και Βόλου μέσω πώλησης πλειοψηφικού μεριδίου στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας
κάθε λιμένα”, αναφέρεται στην σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος.

Χθες ο ΣΥΡΙΖΑ με ανακοίνωσή του αναφέρθηκε στο θέμα και ζήτησε την απόσυρση της πρόσκλησης (Δείτε: ΣΥΡΙΖΑ: Να αποσυρθεί άμεσα η πρόσκληση πρόσληψης συμβούλου σύνταξης έκθεσης οικονομικού ελέγχου για την ιδιωτικοποίηση περιφερειακών λιμανιών)

Στην ανακοίνωση αναφέρονται:

«”Ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται…”»

Στις 31Μαρτίου αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ Πρόσκληση Υποβολής Προσφοράς για πρόσληψη Συμβούλου σύνταξης έκθεσης οικονομικού ελέγχου σε σχέση με το έργο αξιοποίηση των 10 Λιμανιών. Το έργο επικεντρώνεται στα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας, του Ηρακλείου και του Βόλου. Η μεθοδολογία είναι η πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών.

Πέραν από το γεγονός ότι η επιλογή της ιδιωτικοποίησης των Οργανισμών Λιμένα είναι πλήρως αντίθετη με την Ευρωπαϊκή και διεθνή πραγματικότητα και τα επιστημονικά δεδομένα, εντύπωση προκαλεί η επιμονή τόσο του ΤΑΙΠΕΔ όσο και της κυβέρνησης στην επιλογή της ιδιωτικοποίησης σε περίοδο πανδημίας με παγκόσμια ύφεση (στα όρια του κραχ του 1929) που παρασύρει τις αποτιμήσεις όλων των επιχειρήσεων. Σε μια περίοδο μάλιστα, που όλες οι προβλέψεις συγκλίνουν στη μείωση των επενδύσεων λόγω ακριβώς της τεράστιας ύφεσης. Εκτός εάν ήδη υπάρχει συμφωνία με τους υποψήφιους επενδυτές όπως αναφέρουν συγκεκριμένα δημοσιεύματα.

Ιδιαίτερα τα ελληνικά λιμάνια αντιμετωπίζουν ήδη προβλήματα με τη μεγάλη μείωση της ακτοπλοϊκής δραστηριότητας και της κρουαζιέρας ενώ πτώση παρουσιάζουν και τα στοιχεία για τη διακίνηση προϊόντων όπως επίσης και τα έσοδα από τις μη λιμενικές δραστηριότητες (χώροι στάθμευσης, ενοικίαση επαγγελμαιτκών χώρων κλπ). Σε ποια στοιχεία θα βασιστεί η αποτίμηση των Οργανισμών Λιμένων;

Εντύπωση επίσης προκαλεί το μικρό χρονικό περιθώριο που δίνεται για την υποβολή προσφορών. Συγκεκριμένα, στην πρόσκληση δίνεται περιθώριο υποβολής των προσφορών μέχρι τις 14.04, δηλαδή μόλις 10 εργάσιμες ημέρες για την προετοιμασία των φακέλων, όταν είναι γνωστό ότι οι συγκεκριμένες εταιρίες λειτουργούν με τηλεργασία που πρακτικά δυσκολεύει την προετοιμασία των προσφορών. Εκτός εάν η πρόσκληση έχει τυπικό χαρακτήρα…

Την περίοδο που πολλές ισχυρές χώρες της ΕΕ έχουν ευθέως διακοινώσει, ότι θα προστατεύσουν κρατικές ή ιδιωτικές επιχειρήσεις σε στρατηγικούς τομείς, η επιλογή της ιδιωτικοποίησης των Οργανισμών Λιμένων στο μέσον μίας κρίσης που εκτιμάται ότι θα είναι ανάλογη αυτής του 1929 αποδεικνύει όχι μόνο τις ιδεοληψίες της κυβέρνησης αλλά και ότι εξυπηρετεί με το αζημίωτο συγκεκριμένα συμφέροντα.

Καλούμε την κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ να αποσύρουν άμεσα την πρόσκληση για την πρόσληψη συμβούλων σύνταξης έκθεσης οικονομικού ελέγχου και γενικότερα να σταματήσει κάθε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης των 10 λιμανιών της χώρας.

Τα περιφερειακά λιμάνια όχι μόνο δεν είναι προβληματικά αλλά εμφανίζουν και σημαντική κερδοφορία . Την προηγούμενη πενταετία με χρηστή διαχείριση και παρά τις διαρκείς τρικλοποδιές του ΤΑΙΠΕΔ ανατάχθηκαν και συνέβαλλαν θετικά στην ανάπτυξη των περιφερειακών οικονομιών με τις οποίες είναι συνδεδεμένα. Η όποια προσπάθεια ιδιωτικοποίησης τους σε αυτή τη συγκυρία είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει στο ξεπούλημα τους”.

Υπενθυμίζεται ότι μέσα στο Φεβρουάριο, το ΤΑΙΠΕΔ έλαβε το «πράσινο φως» από τους υπουργούς Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, για την άμεση έναρξη των διαδικασιών για την ανάπτυξη και αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου