Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2011

0 Πως οι εταιρείες συλλογής δεδομένων «ψαρεύουν» τους χρήστες να δώσουν πληροφορίες

Σ ε όλους έχει συμβεί να τους εμφανιστεί μία ιστοσελίδα η οποία τους υπόσχεται πλούσια δώρα ή δωρεάν προϊόντα μέσω διαδικτύου.

Αν και οι περισσότεροι χρήστες είναι ενήμεροι ότι κανείς στο διαδίκτυο δεν μοιράζει απλόχερα iphone, laptop και αυτοκίνητα, υπάρχει μία μερίδα κόσμου ο οποίος λόγω άγνοιας, συνεχίζει να δίνει πληροφορίες (προσωπικές ή μη) σε εταιρείες μάρκετινγκ.


Το στήσιμο του «ψαρέματος» είναι απλό. Συνήθως σας ενημερώνουν ότι είστε νικητής / τρια και εμφανίζεται μία σελίδα στην οθόνη σας η οποία τις περισσότερες φορές μοιάζει με κάποια γνωστή σελίδα. Στο παράδειγμά μας (βλ. φωτογραφία) εμφανίζεται μία σελίδα που μοιάζει σχεδιαστικά με το γνωστό σε όλους youtube. Με μία προσεκτική ματιά θα δείτε ότι το λογότυπο δεν γράφει youtube αλλά thank you και επίσης η διεύθυνση της ιστοσελίδας δεν γράφει youtube.com όπως θα έπρεπε αλλά κάτι διαφορετικό.

Οι σελίδες αυτές συνήθως εμφανίζονται στην οθόνη μας επειδή μπορεί να γράψαμε μία διεύθυνση γνωστή με κάποιο χαρακτήρα λάθος π.χ tweter αντί twitter ή yootube αντί youtube. Οι επιτήδιοι εκμεταλλεύονται την πιθανότητα λάθους και οδηγούν τον χρήστη πολλές φορές σε ένα παραπλανητικό περιβάλλον, όμοιο με αυτό στο οποίο ήθελε να πάει ο χρήστης και του υπόσχονται δώρα τα οποία όμως δεν φτάνουν ποτέ.

Τι πρέπει να κάνετε:

1) Μην συμπληρώνετε φόρμες με στοιχεία ιδιαίτερα αν στις φόρμες αυτές περιέχονται προσωπικά στοιχεία όπως ονόμα, διεύθυνση, τηλέφωνο, email κλπ κλπ


2) Στις φόρμες όπου σας ζητάνε να συμπληρώσετε το κινητό σας ΠΡΟΣΟΧΗ. Θα σας αποστέλλουν μηνύματα με ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΧΡΕΩΣΗ.


3) Κλείνετε τις σελίδες αυτές χωρίς (αν είναι δυνατόν) να πατήσετε σε οποιοδήπτε λινκ. 
 / kathemera.gr

Πηγή: aggelia-foros.blogspot
 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου