Tα εμπόδια που χρειάστηκε να υπερπηδηθούν ήταν πολλά κι απρόβλεπτα·
εμπλοκές της τελευταίας στιγμής, γραφειοκρατικές λεπτομέρειες, πολιτικές μανούβρες· αποτέλεσμα η διαρκής αναβολή του, η διαρκής ώθησή του όλο και πιο μακριά στο μέλλον.
Μέχρι που κάποτε τα προσχήματα σώθηκαν και η κωλυσιεργία δεν μπορούσε να συνεχιστεί. ΄
Ετσι επιτέλους διεξήχθη, με τιμές και παράτες, η πρώτη Οικουμενική Συνδιάσκεψη των "Θες".
Συγκεντρώθηκαν "θες" απ' όλα τα αναγνωρισμένα από τον ΟΗΕ κράτη.
Αλλά όχι μόνο από 'κει· "θες" μειονοτήτων, "θες" τοπικών κοινωνιών, "θες" μεμονωμένων ανθρώπων· όποιο "θες" ήθελε, μπορούσε να εκπροσωπηθεί και να πάρει το λόγο.
Οι εργασίες της συνδιάσκεψης κράτησαν μήνες, ήταν σε γενικές γραμμές θυελλώδεις, και αν δεν επικρατούσαν τα ψυχραιμότερα "θες", πολλοί σύνεδροι θα είχαν πιαστεί στα χέρια.
Το τελικό ψήφισμα κατέληξε πως αναγνωρίζει ως βάσιμες τις ακόλουθες οκτώ κατηγορίες "θες":
1) Αυτό που θες.
2) Αυτό που δεν θες.
3) Αυτό που το θες και ταυτόχρονα δεν το θες.
4) Αυτό που δεν ξέρεις τελικά αν το θες.
5) Αυτό που θες, μολονότι σου κάνει κακό.
6) Αυτό που θες, επειδή σου κάνει κακό.
7) Αυτό που ενώ το θες, κάνεις το αντίθετό του.
8) Αυτό που το θες, χωρίς να ξέρεις τι ακριβώς είναι, πάντως ξέρεις ότι το θες.
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό αποκλείστηκαν δεκαπλάσια τουλάχιστον "θες"από την επίσημη κατηγοριοποίηση.
Άλλες πηγές κάνουν λόγο για εκατονταπλάσια.
Όπως και να ΄χει, τα μη επισήμως αναγνωρισμένα "θες" κηρήχθηκαν αμέσως παράνομα.
Πολλά συνελήφθησαν επιτόπου. Άλλα πρόλαβαν να διαφύγουν την τελευταία στιγμή.
Όσα συνελήφθησαν δικάστηκαν σε έκτακτα θελοδικεία.
Εκτελέστηκαν άπαντα αμέσως μετά τις ετυμηγορίες που ήταν όλες καταδικαστικές.
Όσα διέφυγαν έκτισαν παράνομο δίκτυο. Με το πέρασμα των αιώνων η δύναμή τους μεγάλωνε, μέχρι που οι πιστοί τους ήταν τόσοι ώστε να επαναστατήσουν κατά των επισήμων "θες".
Ποτάμια αίματος αργότερα, οι επαναστατικές δυνάμεις επικράτησαν. Άρχισαν να εγκαθιστούν τη δική τους νομιμότητα. Όλα τα ως τότε αναγνωρισμένα "θες" απαγορεύτηκαν.
Όσοι δεν τα απαρνούνταν δημόσια σε ειδικές τελετές,
καίγονταν στην πυρά.
Το περίφημο Πρώτο Επαναστατικό Ψήφισμα όριζε: «Από εδώ και στο εξής
- απαγορεύεται να θες,
- απαγορεύεται να μην θες,
- απαγορεύεται να θες και ταυτόχρονα να μην θες κάτι,
- απαγορεύεται να μην ξέρεις τελικά τι θες,
- απαγορεύεται να θες κάτι μολονότι ξέρεις πως σου κάνει κακό,
- απαγορεύεται να θες κάτι επειδή θα σου κάνει κακό,
- απαγορεύεται να κάνεις το αντίθετο από αυτό που θες,
- απαγορεύεται να θες κάτι, χωρίς να ξέρεις τι ακριβώς είναι, ξέροντας μόνο ότι το θες».
Αρχίζοντας να ζουν και επίσημα μέσα στα αιρετικά ως χθες "θες", άλλοι ένιωθαν απελευθερωμένοι, άλλοι όμως ανεπίλυτα μπερδεμένοι, καθώς δεν μπορούσαν πλέον να θέλουν ό,τι μια ζωή ήθελαν. Πολλοί από τους τελευταίους οδηγήθηκαν είτε το ήθελαν είτε όχι στην παράνοια.
Όλα έδειχναν πως το νέο επαναστατικό καθεστώς είχε μπροστά του μια μακρότατη περίοδο αδιαμφισβήτητης κυριαρχίας, μέχρι που εμφανίστηκε εκείνος που επικαλούμενος ακριβώς τις προβλέψεις του Πρώτου Επαναστατικού Ψηφίσματος, βγήκε και δήλωσε πως το ψήφισμα απαγορεύει μεν κάθε ένα από τα οκτώ "θες", αλλά όχι και τα οκτώ μαζί.
Και μέσα στο μπερδεμένο του μυαλό συνέτρεχαν και τα οκτώ ταυτόχρονα.
Τα πλήθη τον πίστεψαν ως Μεσσία και άρχισαν να τον προσκυνούν, ονομάζοντάς τον Θεσσία.
Με την κίνηση τους αυτή ανακαλύφθηκε η θρησκεία. Επειδή αυτή δεν έφτανε για να δώσει όλες τις απαντήσεις, ανακαλύφθηκαν στη συνέχεια η λογοτεχνία, η ψυχοθεραπεία και ο αλκοολισμός.
Τίποτα από όλα αυτά δεν μπόρεσε να δώσει απάντηση στο μεγάλο λαοκόντειο αίνιγμα της ανθρώπινης επιθυμίας, εκτός από τον θάνατο, που ανακαλύφθηκε εκ νέου, όχι πλέον ως νοηματοδότης της ζωής, ούτε ως στην ουσία συνεχιστής της, αλλά ως αυτό που θα σου συμβεί αργά ή γρήγορα, λύνοντας με τον πιο σωματικό τρόπο τον γόρδιο δεσμό των "θες" σου.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου