Έχω βάλει όλο το άρθρο από την εφημερίδα The Independent που περιγράφει την «μη-μάθηση" που συμβαίνει στα σχολεία του Ηνωμένου Βασιλείου. Το Αστείο βεβαία είναι ότι τα ίδια φαινόμενα συμβαίνουν και στην Ελλάδα.
Γιατί η εξυπνάδα είναι παρακινδυνευμένη;
Tom Hodgkinson
Έχοντας τρία παιδιά στο πρωτεύον πολιτειακό πρωτεύον σύστημα διαπιστώνω τα αποτελέσματα της νέας γενιάς κατά το Νέο Εργατικό Κόμμα .Το Ακαδημαϊκό έργο σε μεγάλο βαθμό έχει εγκαταλειφθεί οι πίνακες η ορθογραφία η γραμματική και η καλή γραφή δεν διδάσκονται πλέον. Ένας δάσκαλος μας είπε ότι η διόρθωση της ορθογραφίας μπορεί να διακόψει "την δημιουργική ροή". Στην παιδική χαρά τα πανάρχαια παιχνίδια που γινόταν με φωνές και χαρά είναι και αυτά απαγορευμένα διότι ενδέχεται να διαταράξουν κάποιον. Η τοπική αρχή, όπως μας λένε, έχει επίσης απαγορεύσει το παιχνίδι του ποδοσφαίρου διότι ενθαρρύνει την ανταγωνιστική συμπεριφορά. Αντ 'αυτού, οι μαθητές θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται με γενναιόδωρο τρόπο για τη διαπαιδαγώγηση της σεξουαλικής συμπεριφοράς την αποφυγή των χρωστικών ουσιών στα τροφιμα και την αποφυγή της τηλεόρασης.
Γίνετε το αντίθετο ο χωρος έχει γεμίσει από φορητούς υπολογιστές. Μάλιστα υπάρχει και μια θεραπευτική μέθοδος, «χρόνος κύκλος», που οι μαθητές ενθαρρύνονται να μιλήσουν για τα προβλήματά τους στο σπίτι. Η Εξυπνάδα ΤΕΛΙΚΑ είναι παρακινδυνευμένη;Xθες η κόρη μου είπε πως δεν ήθελε να γίνει έξυπνη με το ενδεχόμενο να κάνει κακή δουλειά που αποτέλεσμα έχει να μεταφέρετε σε ένα σύνολο της κοινωνίας
Καθώς σταδιακά ξημέρωνε για την γυναίκα μου και για μένα συνειδητοποιήσαμε ότι δεν υπήρχε η διδασκαλία έτσι όπως θα έπρεπε να υπάρχει και έτσι αποφασίσαμε να περάσουμε στο επόμενο βήμα ώστε να καλύψουμε τα κενά με τους εαυτούς μας. (Ο κ. Gove μας έχει υποσχεθεί την επιστροφή σε μια πιο παραδοσιακή ατζέντα, αλλά πόσο καιρό θα πάρει;) Έτσι τώρα στο σπίτι πιάσαμε το τρυπάνι βάλαμε πίνακα ώστε να τους διδάξουμε στα παιδιά τα βασικά στοιχεία της γραμματικής και όλοι να μάθουν τη Λατινική μαζί με ένα δάσκαλο μέσω Skype. Ξεκινήσαμε ένα ανταγωνιστικό παιχνίδι και το κάνουμε πράξη. Θα τους πούμε ανοικτά για τους επαίνους και την καλή δουλειά αλλά κράτιστε τους τους μακριά από την κακή δουλειά. Όπου στις τάξεις διαδραματίζετε το ακριβός αντίθετο τα σχολεία πλέον κάνουν την ανατροφή των παιδιών και οι γονείς προσπαθούν να κάνουν την εκπαίδευση.
Τα παραπάνω είναι όλα αλήθειες είναι ότι τα παιδιά απολαμβάνουν το σχολείο. Έτσι ώστε τα παιδιά μας να αντιδρούν με φρίκη όταν τους απειλείς με την εκπαίδευση στο σπίτι (φροντιστήρια για Ελλάδα). Το μειονέκτημα είναι ότι οι γονείς είναι υποχρεωμένοι να αναλάβουν όλο το βάρος της εκπαίδευσης των παιδιών τους σωστά καθώς το κράτος έχει ανασηκώσει τους ώμους.
Ακούω παρόμοια ανέκδοτα και για το δευτερεύον σύστημα .Ένας γονέας μας είπε μια ότι μια καθηγήτρια Αγγλικών ότι δεν διδάσκει ορθογραφία επειδή οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον- ορθογραφικό έλεγχο - στους υπολογιστές τους. Αντί για βιβλία, διδάσκονται "κείμενα". Μια ποιο προσεκτική μάτια θα παρατηρήσετε ότι έχουν οδηγήσει στην ιδέα ότι μια ιστοσελίδα ή μια διαφήμιση είναι τόσο άξια μελέτης όπως το να διαβάζεις William Blake. Κατηγορώ τον Roland Barthes. Εγώ ο ίδιος ήμουν ξετρελαμένος με το γάλλο συγγραφέα του οποίου το βιβλίο οι Μυθολογίες ήταν μια μεγάλη επιτυχία για μοντέρνα προπτυχιακή των φοιτητών. Μας άρεσε ο τρόπος που χρησιμοποίησε μια τόσο σημαντική διάνοιά του να γράψει για το DS * Citroë. Αλλά στην πραγματικότητα ήταν όλα Μυθολογίες απλά μια εγκεφαλικό παιχνίδι που δεν έπρεπε να ληφθεί ως βάση για το σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος.
Ένας άλλος ένοχος ήταν ο δημοσιογράφος Toby Young από το περιοδικό Modern Review, που άκμασε εν συντομία στις αρχές του 1990 ενθουσιασμένος την ιδέα ότι θα μπορούσαμε ε να γράψουμε για το Terminator 2 σαν να ήταν υψηλή τέχνη. Όλα τα πράγματα ήταν ίσα. Δεν υπήρχε τίποτα καλύτερο ή χειρότερο και η ομορφιά ήταν στο μάτι του θεατή. Ο κ. Young απέρριψε ευτυχώς αυτό το θρήσκευμα και τώρα προσπαθεί να δημιουργήσει μια σχολή η οποία θα επικεντρωθεί στην Λατινική γλωσσά και την γραμματικής της με εμπάθεια και αυτοσεβασμό.
Ω ναι, την αυτοεκτίμησή του. Αν ο καθένας έχει μάθει τα μέρη της αυτοεκτίμησης και της θεωρίας κανείς τώρα δεν θα διάπραττε το έγκλημα και όλα θα ήταν ωραία και καλά . Αλλά η θεωρία είναι σαφώς ανόητη. Όταν συνδυάζεται με ένα αντί-ακαδημαϊκό εκπαιδευτικό σύστημα, το αποτέλεσμα είναι τα παιδιά να βγαίνουν ηλίθια και να έχουν πολλή αυτοπεποίθηση και αυτό είναι ένα ανησυχητικός συνδυασμός. Ο τοπικός ιδιοκτήτης μου έχει πει ότι οι απόφοιτοι των τοπικών comp που απασχολεί στην παμπ ότι δεν μπορούν να κάνουν μια σωστή μαγιά για την σάλτα και εκνευρίζονται όταν το επισημάνω αυτό. Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι αυτή η αυτοεκτίμηση με το παλιό της όνομα και η περηφάνια εθεωρείτο ως αμάρτημα.
Ο συνδυασμός της ηλιθιότητας και της αυτοεκτίμησης όμως κάνει πολύ κάλους καταναλωτές. Κάθε παιδί διδάσκεται στο να αγοράζει και να δαπανεί σε υψηλό επίπεδο. Όλα συνοψίζονται σε διαφημιστικά συνθήματα :όπως "Επειδή είστε αξίζει τον κόπο». Ο εμπορικός κόσμος συνεχίζει να προωθεί το self-bigging-up της ατζέντας μέσα από τα προϊόντα. Εάν αισθάνεστε χάλια τότε μπορείτε να πάτε για ψώνια !! και αυτό γιατί δεν έχετε διδαχθεί πώς σκέφτονται στο να μην συνειδητοποιήσετε ότι εξαπατάστε.
Θα ήθελα μονάκριβη μου αγάπη να ξεκινήσει μια διαφημιστική εκστρατεία αντί-υλιστική όπως χαρακτήρισε ένας μοναχός που με το κεφάλι υποκλίθηκε στο το σύνθημα, "Επειδή δεν είμαι αξίζει τον κόπο."
Η Αυτοεκτίμηση ,ή αυτοπεποίθηση σε κάθε περίπτωση δεν προέρχεται από την κατηγορία αυτοεκτίμηση αλλά από την ικανότητα του καθενός. "Η ικανότητα είναι το θεμέλιο της ευτυχίας", όπως έγραψε και ο William Cobbett. Οι εκπαιδευτικοί, απλά, θα πρέπει να διδάσκουν τη γνώση. Αυτό το είδος της διδασκαλίας και όχι μαθήματα ευτυχίας. Μόνο έτσι θα οδηγηθούμε σε μια ολοκληρωμένη ζωή.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου