Τρίτη, 29 Νοεμβρίου 2011

0 Έντρομο το Πατριαρχείο της Μόσχας από το Αντι-Παπικό κίνημα του Ρώσικου λαού, διαβεβαιώνει ότι εις την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο, δε θα προδοθεί η Ορθόδοξος Πίστη!

Το Πατριαρχείο της Μόσχας καθησυχάζει το Ρώσικο λαό ότι δεν θα αναγνωρισθεί εξουσία του Πάπα επί της Ορθοδόξου Εκκλησίας και ότι δεν θα υπογραφεί ουδεμία συμφωνία με τους Παπικούς.

Διαβεβαιώνει επίσης ότι η Μεγάλη Σύνοδος δεν θα είναι Οικουμενική Σύνοδος και επισημαίνει ότι, εάν επιχειρηθεί από κάποιους Ορθοδόξους να προσλάβει χαρακτήρα Οικουμενικής Συνόδου, τότε το Πατριαρχείο της Μόσχας θα αντιδράσει και δεν θα την αναγνωρίσει.

Το Ορθόδοξο Πατριαρχείο της Μόσχας βρίσκεται αντιμέτωπο με μεγάλες αντιδράσεις του Πιστού Λαού της Ρωσίας, μέσω του Αντιπαπικού – Αντιοικουμενιστικού κινήματος, το οποίο εκδηλώνεται σε ολόκληρη τη Ρωσία με δημοσιεύματα, θρησκευτικά έντυπα και ανώνυμα φυλλάδια, ρεπορτάζ στα ΜΜΕ, με σχόλια σε εκκλησιαστικά έντυπα και αντιδράσεις σε Ιερούς Ναούς.

Εκφράζοντας έτσι τους φόβους των Ρώσικου λαού ότι κατά την Σύγκληση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου θα προδοθεί η Ορθόδοξος Πίστη και θα υπογραφεί συμφωνία με τον Πάπα και την Ουνία, προς χάριν της Ενώσεως των «Εκκλησιών»και της οικουμενιστικής πορείας της Ορθοδόξου Εκκλησίας

Οι Αντιδράσεις όμως του Ορθοδόξου και πιστού λαού, έχουν τρομοκρατήσει κυριολεκτικώς ολόκληρη την Ιεραρχία και τον Πατριάρχη της Μόσχας, οι οποίοι διαβεβαιώνουν το ανόθευτο της Πίστεως και του Ορθοδόξου φρονήματος.

Το κίνημα αυτό εκδηλώνεται εις τη Ρωσία σε μία φάση κατά την οποία η Ελληνόφωνη ηγεσία της Ορθοδοξίας προδίδει την Πίστη, καταφρονεί τους Ιερούς Κανόνες, ανοικτώς διακηρύσσει ότι το σχίσμα προήλθε από έλλειψη αγάπης (???) των Πατέρων της Εκκλησίας μας προς τους πλανηθέντας χριστιανούς (Παπικούς κ.λπ.),ενώ Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος Προτεσταντίζουν και Ουνιτίζουν, αφορίζοντας ταυτοχρόνως τους Πατέρες της Εκκλησίας ως αναχρονιστικούς και ξεπερασμένους και φέρουν την Ορθοδοξία και τη γλώσσα των θεόπνευστων Λειτουργικών και άλλων κειμένων της, στα τα μέτρα τους.

Το κίνημα αυτό έπρεπε να είχε εκδηλωθεί και εις την Ελλάδα, αλλά στη χώρα μας ελησμονήθει η αξία της Πίστεως, ενώ φτάσαμε στο τραγικό – εφιαλτικό σημείο το Άγιο Όρος να αποδέχεται τους όρους του οικουμενιστού – Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου: ότι οι Παπικοί είναι κανονική Εκκλησία (και όχι σχισματική).

Στη Ρωσία ο λαός είναι ευαίσθητος στα θέματα πίστεως διότι τα Υλιστικά και Ανελεύθερα καθεστώτα είχαν θέσει υπό διωγμό για πολύ μεγάλο διάστημα την Ορθόδοξη Εκκλησία και τα μέλη της.

Σήμερα, στη μετα-σοβιετική Ρωσία, ο Πιστός λαός διαισθάνεται ότι κάτι δεν «πάει καλά» με την Ιεραρχία του και την Διοικητική Κεφαλή της Εκκλησίας του και άρχισε τις δυναμικές διαμαρτυρίες για την προδοσία της Πίστεως, η οποία υπολογίζει ότι θα γίνει κατά την Σύγκληση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου.

Το Πατριαρχείο Μόσχας, αντιλαμβανόμενο την έκταση των διαμαρτυριών και των κατηγοριών, υποχρεώθηκε να προβεί σε διευκρινήσεις μέσω δηλώσεων, τις οποίες έκανε ο Υπουργός Εξωτερικών του Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ, κ. Ιλαρίων, ο οποίος απέδωσε τα πάντα σε παραπληροφόρηση.

Ο κ. Ιλαρίων διαβεβαίωσε παράλληλα τον Ορθόδοξο πιστό Λαό ότι η Μεγάλη Σύνοδος δεν θα αποτελέσει μία νέα Οικουμενική Σύνοδο, η οποία θα καταργήσει τις αποφάσεις των προηγούμενων Συνόδων.

Επίσης, τόνισε πως εάν επιχειρηθεί να αναγνωρισθεί ως Οικουμενική Σύνοδος, η Ρώσικη Εκκλησία δεν θα την αποδεχθεί και δεν θα την αναγνωρίσει, όπως έπραξε με τη Σύνοδο της Φεράρρας, η οποία συνήλθε στη Φλωρεντία κατά το 1441.

Ο Υπουργός Εξωτερικών του Πατριαρχείου Μόσχας προβαίνει και σε άλλες διαβεβαιώσεις, όπως για παράδειγμα ότι η Σύνοδος αυτή δεν θα αναγνωρίσει την εξουσία του Πάπα της Ρώμης επί της Ορθοδόξου Εκκλησίας και ούτε θα υπογράψει κάποια συμφωνία με τους Παπικούς.

ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ: 

Το πλήρες κείμενο των δηλώσεων:

«Ἐπίτιμος Διδάκτορας τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τῆς Ἁγίας Πετρούπολης, ἀναγορεύθηκε ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βολοκολὰμσκ κ. Ἱλαρίωνας.

Ὁ Πρύτανης τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς, Ἐπίσκοπος Γκάτσινας κ. Ἀμβρόσιος λαμβάνοντας ὑπόψη τὶς πολλαπλὲς θεολογικὲς μελέτες τοῦ κ. Ἱλαρίωνα καὶ ἐξαιτίας τοῦ εὐρέως ἐπιστημονικοῦ – θεολογικοῦ του ἔργου, τὸ ἘπιστημονικὸΣυμβούλιο τῆς Θεολογικῆς Ἀκαδημίας Ἁγίας Πετρουπόλεως, ἀποφάσισε νὰ τὸν ἀναγορεύσει σὲ Ἐπίτιμο Διδάκτορα τῆς Θεολογικῆς Ἀκαδημίας Ἁγίας Πετρουπόλεως honoris causa.

Ὁ Μητροπολίτης Βολοκολὰμσκ εὐχαρίστησε τὸ Ἐπιστημονικὸ Συμβούλιο τῆς Θεολογικῆς Ἀκαδημίας, γιὰ τὴν ὑψηλὴ τιμὴ νὰ ἀναγορευθεῖ σὲ διδάκτορα τῆς θεολογίας.

Ἀξίζει νὰ σημειωθεῖ ὅτι στὴν ὁμιλία του ὁ κ. Ἱλαρίων ἀναφέρθηκε στὴ προετοιμασία τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου, ἡ ὁποία σὲ πολλοὺς ἔχει προκαλέσει ἀπορίες.

“Τὸ θέμα τῆς προετοιμασίας τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου περιβάλλεται ἐνίοτε ἀπὸ ἀπορίες καὶ καμιὰ φορά ἀπὸ ἄμεσους συλλογισμοὺς σὲ ὁρισμένους κύκλους.

Κάποια ΜΜΕ τοῦ περιθωρίου κήρυξαν ὁλόκληρη ἐκστρατεία κατὰ τῆς συγκλήσεως τῆς Συνόδου.

Ὑπάρχουν διαδικτυακὲς σελίδες, ὅπου φιλοξενοῦνται παραπληροφορήσεις σὲ ὅ,τι ἀφορᾶ τὴν προσυνοδικὴ πορεία”, ἀνέφερε μεταξὺ ἄλλων ὁ κ. Ἱλαρίων.

Ἐν συνέχειᾳ πρόσθεσε: “Ἀναφέρονται σὲ παραπομπὲς τῶν Ἁγίων Πατέρων, οἱ ὁποῖοι ἐξέθεσαν τὶς ἀπόψεις τους, γιά ἄλλους λόγους καὶ ἑπομένως εἶναι αὐθαίρετα τοποθετημένες ἐκτὸς συνάφειας.

Οἱ ἴδιες μέθοδοι ἀκολουθοῦνται καὶ στὰ ἀνώνυμα φυλλάδια, τὰ ὁποῖα ἐνίοτε διανέμονται σὲ ναούς μας, ὅπου οἱ προοπτικές τῆς συγκλήσεως τῆς Συνόδου χαρακτηρίζονται ὡς κάτι τρομακτικό”.

“Καμιὰ φορά ἀκούγονται φωνὲς, ὅπως νὰ παύσουμε ἀκόμα τὴν κοινωνία μας, μὲ ἄλλες κατὰ τόπους Ἐκκλησίες.

Τοὺς πιστοὺς φοβερίζουν μὲ τὸ ὅτι ἡ μέλλουσα νὰ συν έλθει Σύνοδος θὰ εἶναι ῾τοῦ ἀντίχριστου, διότι ἐκεῖ δῆθεν θὰ ληφθοῦν ἀποφάσεις, ποὺ ἐναντιώνονται στὴ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας, τὰ δόγματά της, τοὺς κανόνες καὶ τὰ θέσπια”, τόνισε χαρακτηριστικὰ ὁ Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ.

Σύμφωνα μὲ τόν Πρόεδρο τοῦ Τμήματος τῶν Ἐξωτερικῶν Σχέσεων τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας, «αὐτοῦ τοῦ εἴδους οἱ συλλογισμοὶ δὲν εἶναι μόνο ἀνεδαφικοί, ἀλλὰ μαρτυροῦν τὴν ἄγνοια ἢ τὴν προμελετημένη διαστρέβλωση τῶν ἱστορικῶν γεγονότων τῆς ἐκκλησιαστικῆς παράδοσης ἀπὸ ἐκείνους, οἱ ὁποῖοι τοὺς ἐφαρμόζουν”.

Ἐπίσης ὁ κ. Ἱλαρίων διαβεβαίωσε ὅλους τούς διστακτικοὺς ὅτι ἡ Σύνοδος αὐτὴ δὲν θὰ εἶναι ἡ Ὄγδοη Οἰκουμενική, οὔτε θὰ ἀκυρώσει ἢ ἀναθεωρήσει τὶς ἀποφάσεις τῶν Ἑπτὰ Οἰκουμενικῶν Συνόδων.

Αὐτὴ ἡ Σύνοδος δὲ θὰ ἀκυρώσει νηστεῖες, δὲ θὰ εἰσάγει ἔγγαμη Ἱεραρχία οὔτε θὰ ἐπιτρέψει τὴ διγαμία κληρικῶν οὔτε θὰ ἀναγνωρίσει τὴν ἐξουσία τοῦ Πάπα Ρώμης ἐπὶ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας οὔτε θὰ ὑπογράψει καμία Οὐνία μὲ τοὺς Καθολικούς, μὲ δύο λόγια, δὲ θὰ προβεῖ σὲ τίποτε ἐκεῖνο, τὸ ὁποῖο φοβοῦνται σήμερα οἱ ὁρισμένοι ῾προστάτες τῆς Ὀρθοδοξίας᾽, οἱ ὁποῖοι ἐπιδεικνύουν ζῆλον οὐ κατ᾽ ἐπίγνωσιν”, ἀνέφερε ὁ Μητροπολίτης.

Ἀκόμη πρόσθεσε: “Ἐὰν μέσα στὴ Σύνοδο, Θεὸς φυλάξει, συμβεῖ κάτι, τὸ ὁποῖο θὰ ἀντιβαίνει στὸ πνεῦμα ἢ στὸ γράμμα τῶν Ἑπτὰ Οἰκουμενικῶν Συνόδων, στὴ μακραίωνη παράδοση τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, ἡ Ρωσικὴ Ἐκκλησία δὲ θὰ τὴν ἀναγνωρίσει καὶ οὔτε θὰ τὴ δεχθεῖ, ὅπως ἔγινε μὲ τὴ Σύνοδο Φερράρας τῆς Φλωρεντίας τοῦ 1441.

Ἄλλωστε φρονῶ ὅτι καὶ οἱ ἄλλες κατὰ τόπους Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες σὲ αὐτὴ τὴν περίπτωση δὲ θὰ δεχθοῦν μία τέτοια Σύνοδο”.

Ὁ Μητροπολίτης Ἱλαρίωνας ἐξέφρασε τὴν ἐλπίδα ὅτι, ἐὰν σήμερα οἱ κατὰ τόπους Ἐκκλησίες πετύχουν νὰ ὑπερπηδήσουν τὶς ἐσωτερικὲς μεταξύ τους διαφωνίες καὶ “ἐν ἑνὶ στόματι καὶ μιᾷ καρδίᾳ” νὰ διατρανώσουν τὴν ἑνότητα, ἡ ὁποία τοὺς χαρακτηρίζει, αὐτὸ θὰ εἶναι ἕνα σπουδαῖο καὶ σημαντικὸ γεγονὸς πρὸς ἐμπέδωση τῆς διορθόδοξης συνεργασίας.

“Αὐτὸ θὰ συμβάλει στὴ διατύπωση καὶ τὴν τοποθέτηση πανορθοδόξως μίας σειρᾶς ἐπίκαιρων ζητημάτων, στὸν μεγαλύτερο συντονισμὸ τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία θὰ εἶναι ἱκανὴ νὰ ἀνταποκρίνεται στὶς προκλήσεις τῶν καιρῶν.

Ἡ Ἁγία καὶ Μεγάλη Σύνοδος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας θὰ μπορέσει νὰ γίνει πραγματικὸς θρίαμβος τῆς Ὀρθοδοξίας, μὲ προϋπόθεση, βέβαια, νὰ ληφθοῦν ὑπόψη, μὲ πνεῦμα γνήσιας φιλαδελφίας καὶ ἀμοιβαίου σεβασμοῦ, πεποιθήσεις, παραδόσεις καὶ θέσεις ὅλων τῶν κατὰ τόπους Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν”, εἶπε ἐν κατακλεῖδι ὁ Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ».

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:

Από τις δηλώσεις του Υπουργού Εξωτερικών του Πατριαρχείου της Μόσχας, προκύπτουν ορισμένα ερωτήματα:

1ον) Δηλώνει ότι η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος δεν θα αναγνωρίσει την εξουσία του Πάπα της Ρώμης επιί της Ορθοδόξου Εκκλησίας…

Άραγε αυτό σημαίνει ότι στην πρώτη φάση, η Μεγάλη Σύνοδος θα αναγνωρίσει το Βατικανό ως κανονική «Εκκλησία» και τον Πάπα ως Πατριάρχη της Δύσεως, αλλά δεν θα του επιτρέψει να έχει εξουσία επί της Ορθοδόξου Εκκλησίας???

Εάν αυτό συμβεί τότε θα είναι ένα «Πραξικόπημα» εναντίον της Πίστεώς μας, διότι θα αποδεχθούν τον Πάπα ως κανονικό επίσκοπο, ΧΩΡΙΣ αυτός να έχει παραιτηθεί από τις αιρέσεις και τις κακοδοξίες του και το κυριότερο, χωρίς να έχει παραιτηθεί από την αίρεση του Φιλιόκβε, για την οποία δε μιλούν καθόλου οι εκπρόσωποι της Ορθοδόξου Εκκλησίας στους θεολογικούς διαλόγους με τους Παπικούς.

2ον) Από τις δηλώσεις του, προκύπτει ότι δεν υπάρχει ενότητα μεταξύ των Ορθοδόξων Εκκλησιών. Στο Άγιο Όρος, ο Οικουμενικός Πατριάρχης δήλωσε ότι το «ἵνα ἕνὦσιν», «υπηρετεί» την ενότητα με τους πλανεμένους χριστιανούς, ενώ με βάση την θεολογία της Ορθοδόξου Πίστεως αναδεικνύεται ότι «υπηρετεί» την ενότητα των Ορθοδόξων Εκκλησιών.

Το ερώτημα είναι το εξής:

Αφού είναι πολύ-διασπασμένη η Ορθόδοξη Εκκλησία (για κρίσιμα και σημαντικά θέματα) και δεν έχει κοινή πορεία, τότε ΠΩΣ συμμετέχει σε Θεολογικούς Διαλόγους με τους Παπικούς (και άλλους αιρετικούς) και προωθεί την Ένωση με το Βατικανό (και χωρίς αυτό να παραιτηθεί από τις αιρέσεις του)???

3ον) Επίσης, από τις δηλώσεις του, προκύπτει ότι δεν έχει εμπιστοσύνη στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, το οποίο δε σέβεται τις άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες και γι’ αυτό τονίζει πως, για να υπάρξει πραγματικός θρίαμβος της Ορθοδοξίας, θα πρέπει, στη Σύνοδο, να υπάρξει πνεύμα γνήσιας φιλαδελφίας και αμοιβαίου σεβασμού όλων των πεποιθήσεων, των παραδόσεων και των θέσεων, όλων των Ορθοδόξων Εκκλησιών.
Γ. Ζ.

Πηγή: orthodoxostypos.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου